woensdag 1 januari 2014

Niet herkend worden

Het was een drukke vrijdagmiddag en de wachtkamer zat propvol met mensen en dieren. Terwijl ik de volgende patiënt binnenriep, zag ik dat tussen de wachtenden ook een zeer bekende politicus zat. Ik had hem al een aantal keer eerder op consult gehad en vond het een prettige man die geen voorkeursbehandeling verwachtte. En ook deze keer zat hij rustig met zijn kinderen op zijn beurt te wachten in de drukke wachtkamer.

Nadat ik zijn kat geënt had en hij de spreekkamer verlaten had, zei ik tegen assistente Daphne dat ik het toch zo fijn vond dat deze man ondanks zijn bekendheid zich altijd zo vriendelijk gedroeg. Daphne keek me echter niet begrijpend aan. "Had je niet door dat dat mijnheer X was, die bekende politicus?" grinnikte ik vervolgens.

"Oh..." stamelde Daphne een beetje beduusd. "Ik vond het al zo gek dat iedereen zo zat te gniffelen toen ik aan de balie hem om zijn naam vroeg..."


Reageer op dit bericht