maandag 24 februari 2014

Nokia-tune

Mijn diensttelefoon is een simpele Nokia. Je weet wel, zo'n telefoon waarmee je - ook nadat je 'm drie keer van de trap hebt laten stuiteren - altijd probleemloos kan bellen en sms'en. Met een accu die met een gemak een week meegaat. En mijn Nokia heeft nóg een groot voordeel: het profiel 'buiten'. Een functie waarmee je telefoon heel hard overgaat en trilt wanneer je gebeld wordt. Handig, omdat je zo geen oproep mist wanneer je tijdens je weekenddienst boodschappen aan het doen bent in een supermarkt vol dreinende kinderen. En hoe diep ik ook slaap tijdens mijn nachtdienst, de Nokia krijgt me wel wakker.

Het gevolg hiervan is alleen dat in mijn hoofd de Nokia-tune onlosmakelijk verbonden is met naderend onheil. Iets waar ik tijdens mijn laatste vakantie nogal mee geconfronteerd werd. Samen met een goede vriend was ik op citytrip in Istanbul. Nu is Istanbul een moderne metropool waar smartphones net zo ingeburgerd zijn als bij ons. Toch bezit een aanzienlijk deel van de inwoners nog een Nokia, die ze blijkbaar ook graag op profiel 'buiten' zetten.

Dus zo gebeurde het dat ik meerdere malen per dag de schrik me om het hart sloeg omdat weer ergens keihard ergens de Nokia-tune klonk. Toen ik voor de zoveelste keer die vakantie reflexmatig mijn dienstmobiel uit mijn tas wilde vissen bij het horen van het overbekende melodietje was ik het zat en gromde tegen mijn reisgenoot: "Het eerste wat ik bij thuiskomst doe is mijn ringtone veranderen!"

Reageer op dit bericht

  1. Haha, ja dat heb je inderdaad met die standaard ringtones!
    En wat je zegt over de duurzaamheid van de Nokia, klopt helemaal. Bij mijn vriend is er zelfs een keer een auto over zijn Nokia heen gereden...en hij deed het gewoon nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, dat is wel heel robuust! Een ritje in de wasmachine overleven ze helaas wat minder goed... Hoewel ik ook verhalen ken van mensen die na zo'n incident toch hun Nokia wisten te reanimeren!

      Verwijderen