maandag 25 januari 2016

Zeker weten



Nadat ik mijn operatie-programma heb afgerond, staan er nog een paar afspraken voor mij in de agenda. Met mijn haar nog platgedrukt door dragen van een operatie-mutsje, bekijk ik wat me te doen staat. De eerste afspraak blijkt nieuw in onze praktijk te zijn. Ook de reden van de afspraak staat er helaas niet bij.

De nieuwe klant blijkt een wat oudere dame te zijn, met haar zestienjarige kater Max. Als ik haar vraag wat de reden van het bezoek is, antwoordt ze: "Ik kom langs om Max een spuitje te laten geven."

Een beetje vertwijfeld kijk ik haar aan, want dat kan immers twee hele verschillende dingen betekenen. Of ze is hier om haar kat te laten vaccineren, of dit wordt het Max zijn allerlaatste bezoek aan een dierenarts. En gezien dit grote verschil, is het wel essentieel dat er geen spraakverwarring ontstaat en ik het juiste 'spuitje' pak.

Terwijl ik razendsnel probeer te bedenken hoe ik nou subtiel kan vragen wat ze precies bedoelt, opent de dame haar tas en vist het paspoort van Max eruit. "Hier is het boekje, geloof dat hij dit jaar ook de kattenziekte nodig heeft."

Gelukkig, is dat ook weer duidelijk!

Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!


Reageer op dit bericht