maandag 22 februari 2016

Een kleine vergissing



Ik sta op het punt om mijn bed in te stappen, wanneer ik gebeld wordt op mijn dienst-telefoon. Als ik heb opgenomen, krijg ik een vriendelijke vrouw aan de lijn. Ze verontschuldigt zich voor het late tijdstip waarop ze belt, om vervolgens aan te kondigen dat ze nogal een vreemde vraag heeft.

Als ik de afgelopen jaren iets geleerd heb als dierenarts, dan is het wel dat wanneer mensen zeggen dat ze 'een gekke vraag' hebben, het meestal ook best wel een gekke vraag is.

De vrouw begint te vertellen over hoe ze zich aan het klaarmaken was om naar bed te gaan. Het was een hectische dag geweest en ze wilde net een paracetamol tablet innemen, toen ze zich bedacht dat haar kat ook zijn medicatie nog moest hebben. Met in de ene hand nog haar eigen paracetamol tablet, en in de andere hand de pil voor de kat, liep ze naar het dier toe. Omdat haar kat niet altijd even makkelijk zijn medicatie inneemt, besloot ze alvast gauw haar eigen tablet in te nemen zodat ze die hand in ieder geval vrij zou hebben.

Eenmaal bij de kat aangekomen, opende ze de hand waarin ze de tablet voor haar kat dacht te hebben. Maar tot haar grote schrik lag in haar handpalm haar eigen paracetamol tablet. Ze had in alle haast per ongeluk de pil van haar kat zelf ingenomen!

Ze vertelt het verhaal zo grappig en geanimeerd dat ik moeite moet doen om niet te grinniken. Ik vertel haar het waarschijnlijk geen grote gevolgen voor haar gezondheid zal hebben, maar dat ze het voor de zekerheid even met haar huisarts moet checken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar had ze haar eigen paracetamol aan haar kat gegeven, dan hadden we een groter probleem gehad!

Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!


Reageer op dit bericht