maandag 4 juli 2016

Naamsverwarring





Als ik op de klok kijk, zie ik dat mijn vorige consult flink is uitgelopen. Tijd om uitgebreid de gegevens van de volgende patiënten te bekijken heb ik niet, dus werp ik snel een blik in de agenda om te zien wie mijn volgende patiënt is. Volgens het programma krijg ik eerst hond FrouFrou voor de vaccinatie, gevolgd door een hond met braakklachten genaamd Tarzan.   

Wanneer ik de wachtkamer in loop, zie ik een een wat oudere dame met een klein pluizig wit Maltezertje op haar schoot. Iets verderop zit een forse Rottweiler, geflankeerd door een grote man met een zwart leren jack. Zijn jack is bezaaid met metalen studs, net als de halsband van zijn hond.

Ik loop richting de mevrouw en zeg: "Sorry dat u even moest wachten, maar kom verder met Froufrou." De vrouw kijkt me verbaasd aan en zegt dan: "Maar dit is FrouFrou niet hoor." Verbaasd kijk ik de wachtkamer rond of ik niemand over het hoofd heb gezien. Dan staat de man met het leren jack op, wijst naar zijn grote hond en zegt: "Mevrouw! Dít is FrouFrou."



Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!





Reageer op dit bericht