maandag 12 september 2016

Een rare worm



Tijdens het telefonisch spreekuur:


"Goedemorgen, u spreekt met dierenarts Mique. Wat kan ik voor u doen?"

- "Mijn man heeft ringworm opgelopen, en van de huisarts moeten we nu onze huisdieren ook behandelen. Zijn jullie vanavond geopend? Want dan kom ik lang om wat ontwormings-tabletjes op te halen."

"Nou misschien kunt u beter even een afspraak maken, want..."

- "Een afspraak maken, is dat echt nodig? Want ik wil gewoon even iets tegen wormen ophalen. Dat kan toch gewoon aan de balie?"

"Dat klopt, maar..."

- "Okee, dan kom ik straks even langs voor wat tabletjes".

"Maar mevrouw, ringworm is geen worm. Het is een schimmelinfectie"

- "Oh..."


Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!






Reageer op dit bericht

  1. En zo had ik ooit een mevrouw die ringworm had en ons uitgebreid de plekken op haar armen en benen liet zien. En volkomen beledigd was dat ik niet wat mee wilde geven voor de kat, die ik nooit had gezien, maar volgens haar huisarts de bron was.
    Ze vond het maar stom dat ik dat niet wilde doen. Achterlijk volk, die dierenartsen...

    BeantwoordenVerwijderen