maandag 24 oktober 2016

De verdwenen muis



Ik  loop door de praktijk wanneer ik bijna tegen assistente Annika aan bots. Ze kijkt een beetje zoekend om zich heen als ze aan mij vraagt: "Hee Mique, heb jij de muis gezien?" Niet begrijpend kijk ik haar aan. "Ja, de muis, ik ben hem kwijt. Heb jij toevallig iemand er mee zien rondlopen?"

Ik ben net een kwartiertje aan het werk en ben nog niet in de opname geweest. Ik heb nog geen idee welke patiënten daar allemaal zitten. Maar blijkbaar dus ook een muis, die nu verdwenen is.

Ik krijg onmiddellijk een flashback naar een aantal jaar geleden, toen een kat uit onze opname ontsnapt was (lees het verhaal hier). Ondanks dat we hem weer snel terugvonden, was het een zenuwslopende gebeurtenis. Maar hoe vind je in hemelsnaam zoiets kleins als een muisje weer terug?

"Nou dan zoek ik weer even verder" zegt Annika met een zucht. "Hoop 'm wel snel te vinden, want zonder de muis is het werken op de computer echt onmogelijk."


Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!




Reageer op dit bericht