maandag 9 januari 2017

Een creatieve oplossing



Met een plof zet ik de boodschappentas naast me op de grond en vis mijn huissleutels uit mijn jaszak. Het was vandaag een lange dag op de praktijk en ik kijk er naar uit om vanavond lekker op de bank door te brengen.

Maar wanneer ik de voordeur wil openen, stokt het slot. Ik kan de sleutels slechts een stukje omdraaien, maar niet voldoende om de deur te openen. Het slot lijk wel te blokkeren. Ik tuur door het glas van de voordeur om te ontdekken wat er aan de hand is. Dan blijkt dat het haakje, waarmee je kunt voorkomen dat de voordeur in het slot valt, in een vreemde stand staat. En hierdoor kan de deur dus niet meer opengedraaid worden. Ik probeer nog met mijn hand om via de brievenbus het haakje los te krijgen, maar ik kan er niet bij.

In vloek zachtjes. Het is koud, donker en ik heb enorme honger. Ik wil gewoon naar binnen, een pizza in de oven gooien en verder niets meer doen. Maar ik sta buiten voor mijn eigen voordeur en kan niet naar binnen. Even overweeg ik om het ruitje in te tikken. Maar als ik dan zo naar binnen kan, dan kan vannacht iedereen dat. De buren blijken allebei niet thuis te zijn, dus er zit waarschijnlijk niets anders op dan een slotenmaker te bellen.

Gelukkig woon ik niet ver van de praktijk, en besluit terug te gaan. Kan ik daar mijn pizza in de oven gooien en tenminste warm en droog wachten tot de slotenmaker komt. Maar eenmaal op de praktijk aangekomen, krijg ik een ander idee.

Druk rommel ik in een lade, totdat ik vind wat ik zoek: een rol cerclagedraad. Dun buigzaam metaaldraad wat onder andere wordt gebruikt bij de fixatie van gebroken botten. Perfect voor mijn plan! Voor de tweede keer die avond vertrek ik weer naar mijn huis.

Daar lukt het me binnen vijf minuten om met het buigzame ijzerdraad de deur open te hengelen. Ik ben dolblij dat ik weer in mijn eigen huis sta. Wie had gedacht dat het zijn van dierenarts me ooit nog op deze manier nog van pas zou komen?

Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!

Reageer op dit bericht

  1. Hahaha heel herkenbaar. Met z'n simpele ijzerdraad klerenhanger daar deed ik het altijd mee.

    BeantwoordenVerwijderen